fredag 12. februar 2010

Februar-along og forsinket julekalendergave

Februar-bidraget i julegavealongen ble et par pulsvanter av det deilige alpakkagarnet Mitu fra Pt (passer til pinne 3,5-4), kantet øverst og pyntet med blomst heklet i sølvfarget Concorde fra Pt . Oppskriften kom etter en ide fra tintin's hode. Rosen har jeg laget tidligere på et eller annet og husket sånn cirka.
I Storepiå sin julekalender i år fikk hun en av dagene en "ord-knapp", som er kjøpt på nettet hos Snella og Petronella. Sammen med knappen fikk hun en lapp der hun kunne ønske lue i valgfri farge. Ettersom jeg er en evig impulshandler på garn, var det bare å ta et dykk i mammas garnlager. Valget falt på Silke-alpakka dra Drops, mønsteret ble den såkalte "Line-luen" som jeg etter hvert har laget så mange av at den er klistret i hukommelsen - sannsynligvis for alltid. Jeg valgte pinne nr 3,0 for at den ikke skulle bli så vid. Silkealpakka garnet er litt tungt, men luen får på grunn av dette en fin henge-effekt.

3 kommentarer:

  1. så fint da tintin, virker som du er godt i gang med julegave alongen også, jeg selv bare tenekr på den jeg, og tror det blir ferdig :( Jaja kommer sterkere tilbake må vite. skal fikse februar oppgaven sånn bare for å ha et mål

    SvarSlett
  2. Så fine pulsvarmerne ble. Gjorde seg med det sølvet:O)
    Ha ei god helg hvis vi ikke snakkes :)

    SvarSlett
  3. Så produktiv du er, så fine pulsvarmere og lue.
    Og det var en flott kofte du har strikket, tenker den falt i smak hos jubilanten.

    Ja det er deilig å ta litt avbrekk ifra vinteren, ønsker deg en kjempefin ferie!
    Klem T

    SvarSlett