fredag 11. desember 2009

...datatrøbbel, kranse-makeri og julemarked

Har trøbbel med å finne en PC som vil logge inn på bloggen min...er nok noen innstillingsproblemer et sted, men på Googlecrome går det...merkelig. Må nok laste den med på den andre PC'en også.
Og Strikkemari, nå skal du endelig få se kransen min, hadde en hyggelig stund sammen med Sido i går kveld. Vi lagde hver vår krans i to ulike stilarter, samme basis, men ulik pynt.
Pynten jeg brukte skulle egentlig vært til noe annet, menså snek liksom kransen seg foran i køen. Granbaret, som forøvrig er edelgran, er bilbåren helt fra Møre, så vi må vel si at disse kransene er en smule eksklusive =)
Forrige helg var hele familien på julemarkedet på Norsk Folkemuseum på Bygdøy i Oslo. Det var kjempekos, mye fint å se og kjøpe. Storepiå har samme forkjærlighet for interiør som meg, og finner både det ene og andre hun også. Vi likte godt standen til Wallas Verden og Nytt & shabby, sistnevnte har også blogg, og fins på Facebook. Lisjepiå fant et par søte fingerdukker fra en stand som selger ting av alpakkaull.
Måtte bare på IKEA en ettermiddag for å bytte en lampe som ikke virka, og jammen stod et speil på veggen og skrek til meg....ikke helt som i Snehvit da, men... Grei som jeg er letta jeg litt på bankkortet, og speilet fikk bli med. Nå henger det i entreen og er skikkelig fornøyd. Det er mor i huset også:O)

2 kommentarer:

  1. Enig, tradisjon herved oppretta :) Fine ting du kjøpte på folkemuseet... misunnelig som vanlig.
    me snakkast. Klem

    SvarSlett
  2. Kjempe fin krans tintin. Endelig fikk jeg se din også ;)

    Hmmmm lurer på om jeg klarer og lage sånne mus på felle før jul jeg eller om det blir etter jul ;)

    Må bare fortelle at jeg tror jaggu den strømpa laga seg selv. Nå er den ferdig så i morgen tidlig blir det da, faktsik ikke mindre enn litt trå festing og pressing samt fotografering på det siste som er ferdig. Har nå lagt opp til noe nytt også en julegave, men den behøver faktisk ikke å være ferdig før julaften så pakker jeg den pent inn og leverer den på døra på formiddagen smart er jeg også skjønner du. Må bare strikke kroppen ned igjen nå

    SvarSlett